22/9 Patrico-Ferentillo 19.9 km ↑ 487 ↓ 1266 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu 22/9 Patrico-Ferentillo 19.9 km ↑ 487 ↓ 1266 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu

22/9 Patrico-Ferentillo 19.9 km ↑ 487 ↓ 1266

Door: J. Dominicus

Blijf op de hoogte en volg Ans

15 November 2017 | Nederland, Doetinchem

Deze ochtend zou Pedro om 8.00 uur ons ontbijt maken. Deze tijd wilden we eigenlijk al op pad zijn maar Pedro had zich misschien verslapen of er was niet goed gecommuniceerd onderling. Brood, crackers en beleg stonden al klaar op de buffettafel dus daar bedienden we ons alvast mee. Wij stonden op het punt te vertrekken toen Pedro verscheen en ons nog een kop koffie zette. Inmiddels kwam de rest van het personeel ook binnen. Zij hadden er al enkele uren werken op zitten en kwamen ook voor een kop koffie en een brioche binnen. Na van iedereen afscheid te hebben genomen gingen we op pad. Vandaag werd een dag met veel afdalen en daar begonnen we al snel mee, steil naar beneden. Het eerste stuk liep door de natuur en was weer erg mooi. Daarna veel asfalt. Aangekomen in Ferentillo moesten we zoals meestal het geval is, het hele dorp doorlopen waar we aan het einde ervan ons gastadres voor die nacht vonden. Nadat ze het gepiep van het hekwerk had gehoord kwam de mevrouw ons tegemoet lopen. Ze zei geen gedag en keek absoluut niet vriendelijk. Ze maakte een gebaar dat we maar weer snel weg moesten gaan onderwijl roepende 'No Posto' Hoezo geen plaats?? We hadden geboekt. Maar ze bleef maar volhouden. Dat deden wij dan ook maar want waar moesten we anders naar toe? Nel haalde de boeking voor de dag en liet haar die lezen. Nou, daar wist ze niets van maar ze zou haar dochter opbellen. Nadat we een tijdje bij de poort stonden te wachten kwam ze terug met goed bericht. We konden blijven. Binnen gekomen werden we wel gastvrij ontvangen. Door zwermen muggen die in de donkere kamer hun domein hadden. De kamer was niet geweldig en de douche al helemaal niet. Die was ijskoud. De douche op de kamer van Nel en Ruud geprobeerd. Zij hadden nog warm water gehad maar dat was nu ook op. Dit keer kreeg niemand mij meer onder een koude douche en volgde het voorbeeld van Mirjam. Een beetje heb ik me wel opgefrist met een doekje voor de wasbak. Daarna buiten in de tuin de zon in om op te warmen.

• 16 November 2017 - 18:44

Henk Kusters:

Hallo Ans en Ronny,
    Leuke verslagen van jullie tocht. Ik neem aan al afgerond?
    Ik heb het plan de Franciscusweg volgend jaar in april te lopen. Lijkt jullie dat een goede maand?
    Graag bericht,
    Hartelijke groet,
    Henk Kusters Den Dungen. 0612654359.