6/9 Stia-Camaldoli 17 km. 996 ↑ 601 ↓ - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu 6/9 Stia-Camaldoli 17 km. 996 ↑ 601 ↓ - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu

6/9 Stia-Camaldoli 17 km. 996 ↑ 601 ↓

Door: J. Dominicus

Blijf op de hoogte en volg Ans

12 Oktober 2017 | Nederland, Doetinchem

Vandaag liepen we het Nationaal park Casentino in. In dit park zouden we de komende drie dagen lopen. Mooie natuur, wederom. Gisteren hadden we 1076 hoogtemeters gemaakt. Deze dag zouden het er 996 zijn, dus makkelijker dacht ik. Maar ik kwam er vandaag achter dat het niet alleen zwaar hoeft te zijn als je meer hoogtemeters moet maken. Ik vond het vandaag een zwaardere dag. Waarschijnlijk kwam dit doordat het bewolkt was en de luchtvochtigheid was hoog. Ron had pijn in zijn kuit en knie. De tocht ging langzaam. Midden in het bos liepen we opeens over een stukje oude Romeinse weg en brug. We hadden gehoopt in het klooster te kunnen overnachten van Sacro Eremo. Als dit lukte zouden we de afdaling naar Camaldoli niet hoeven te maken en de volgende dag via de boven route naar Badia Prataglia kunnen lopen. Daarmee zouden we ongeveer op dezelfde hoogte kunnen blijven. Omdat dit klooster gerenoveerd werd, lukte dit jammer genoeg niet en moesten we afdalen naar Camaldoli dorp. Dat was nog maar een klein eindje maar behoorlijk steil naar beneden, waarbij we alle remspieren op maximaal moesten zetten. Hier overnachten we ook in een klooster. 's Avonds aten we in een grote eetzaal samen met meerdere bezoekers en de nonnen. Soep voor de vleeseters, daarna aardappelpuree met een karbonade. Wat ik naast mijn aardappelpuree kreeg ben ik vergeten. Maar ik had in ieder geval iets in mijn maag. Elke tafel kreeg een fles rode wijn. Het was erg lekkere wijn en we vonden het jammer dat veel bezoekers de half lege flessen lieten staan. Zij vonden de wijn misschien iets minder lekker. De tafel achter ons was binnen handbereik van Ruud en hij kon er net bij om die fles naar onze tafel te verplaatsen. De mevrouw die de tafels afruimde zag dat, lachte en bracht ons nog een fles wijn van een andere tafel. Die zat nog zo goed als vol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Zwerver, natuurliefhebber!

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 33106

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 04 Oktober 2017

Van Florence naar Rome

22 Augustus 2012 - 29 September 2012

Camino Portugués

Landen bezocht: