3/10 Montelibretti-Monterotondo 21 km. ↑ 215 ↓ 289 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu 3/10 Montelibretti-Monterotondo 21 km. ↑ 215 ↓ 289 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu

3/10 Montelibretti-Monterotondo 21 km. ↑ 215 ↓ 289

Door: J. Dominicus

Blijf op de hoogte en volg Ans

22 December 2017 | Nederland, Doetinchem

Vanochtend werden we in de keuken verwelkomd door de eigenaresse en haar man die voor ons een super ontbijt hadden bereid met zelfs een gekookt ei. Toen we weer genoeg brandstof voor onderweg naar binnen gewerkt hadden, rekenden we met hun af. Het afgesproken bedrag hadden we netjes afgepast en gaven dat aan de heer des huizes die nadat hij het bedrag nageteld had zijn vrouw verbaasd aankeek. We zagen aan de gezichten dat er iets niet helemaal goed was en pakten daarom de mail met afspraak en prijzen die we hun lieten zien. Oh ja, het was goed! Dit voelde niet echt prettig en vroegen ons af wat er nou precies aan de hand was. Helaas spraken zij geen andere taal waardoor het moeilijk werd uitleg te geven. Die nacht hadden ook nog andere wandelaars in hetzelfde huis geslapen en we vermoedden dat zij met hun misschien andere prijzen had afgesproken en ons verwarde met die mensen. Gelukkig dat we van alle geboekte overnachtingen prints hadden meegenomen en zodoende de door hun gemaakte afspraken konden laten lezen. Maar toch, je loopt daarna wel even met een vervelend gevoel weg. Vandaag was het de laatste dag waar we nog redelijk in de natuur liepen. We kwamen vroeg aan bij ons geboekte overnachtingsadres waar we ons op hadden verheugd vanwege het zwembad. We dachten deze één na laatste dag ons zelf hiermee te verwennen en die middag lekker in de zon bij het zwembad zouden kunnen gaan liggen. Maar, het verraste ons zelfs niet meer toen er geschrokken werd gereageerd op onze komst. Oh nee, dat kon helemaal niet want er waren geen vrije kamers, het stond niet in de agenda en de vader had het niet doorgegeven. Dus, of jullie dan maar weer willen ophoepelen! We haalden weer onze bevestigingen voor de dag, Ruud vertelde dat hij zelfs nog getelefoneerd had, het mocht niet baten. Nel en Mirjam waren furieus en ik zei dat hij dan maar iemand moest opbellen om voor ons overnachting te regelen. We wilden niet het risico lopen dat we ergens zouden aanbellen en dat ook daar geen plaats zou zijn. Hij belde en liet ons weten dat we terecht konden maar wel een uur zouden moeten wachten omdat de eigenaar nog werkte. Nou ja, er zat niet veel anders op dus gingen we weer op pad. Op het betreffende adres aangekomen hebben we de rugzak afgegooid en zijn op het tuinmuurtje gaan zitten. Wachten! Nadat we ongeveer tien minuten hadden gewacht kwam er een auto aan die voor ons stopte. We dachten eerst dat het iemand was die ons iets wilde vragen, maar het bleek de eigenaar te zijn. Hij kon ons toch daar niet een uur laten wachten en was eerder met zijn werk gestopt. Helemaal super die man. Hij maakte zelfs excuses voor de andere B&B. Zoals veel B&B's lag ook deze in een mooie omgeving maar erg ver van het stadje vandaan. Het was voor ons dan ook geen optie om die avond daar nog naar toe te lopen om iets te eten. Geen probleem, hij bestelde ook nog pizza's voor ons die door iemand van de pizzeria van het dorp die avond naar ons toe werd gebracht. Die avond voor het laatst ergens in de natuur, ver weg van alles genoten van de mooie zonsondergang, op de grote veranda van het huis.