29/9 Calvi dell' Umbria- Selci 20.5 km ↑ 224 ↓ 487 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu 29/9 Calvi dell' Umbria- Selci 20.5 km ↑ 224 ↓ 487 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu

29/9 Calvi dell' Umbria- Selci 20.5 km ↑ 224 ↓ 487

Door: J. Dominicus

Blijf op de hoogte en volg Ans

30 November 2017 | Nederland, Doetinchem

's Ochtends kwam Carlo ons weer ophalen bij het huis om ons terug te brengen naar het dorp en weer op het plein af te zetten. In de bar dronken we eerst een koffie en aten een brioche, ons ontbijt voor vandaag. De routes beginnen makkelijker te worden voor wat klimmen en dalen betreft. Al liep de route vandaag hoofdzakelijk over asfalt wat ook niet echt fijn is. Het landschap dat veranderd, word heuvelachtiger en ruimer. Ons overnachtingsadres waar we die nacht aanvankelijk wilden blijven was niet te bereiken geweest. Thuis niet maar hier ook steeds nog niet. Onderweg hadden we een ander adres gevonden waarmee we wel contact kregen. Dit was wel een behoorlijk stuk doorlopen maar die kilometers hoefden we dan de volgende dag weer niet te maken. Toen we het adres passeerden waar we als eerste hadden willen overnachten waren we eigenlijk wel blij dat het contact leggen hiermee niet gelukt was. Een oud vervallen gebouw met beneden een café aan de grote drukke weg. We liepen nog een flink eind door waarbij we op het laatste stuk nog een beste stijging voor de kiezen kregen. Nou, daar hoefden we morgenvroeg in ieder geval niet meer tegenaan. Toen we dicht in de buurt kwamen van La Vecchia Quercia stond een man op straat foto's van ons te maken. Waren we nu een bezienswaardigheid?? Bleek dat het de eigenaar van de B&B was die ons in de verte de berg op had zien klimmen en ons tegemoet kwam. Op zijn erf gekomen stond een tafel met stoelen klaar met op tafel bier, brood, olijven en olijfolie. Giuseppe haalde zijn vrouw uit de keuken en we werden hartelijk door beide welkom geheten. Dit was de tweede keer op onze tocht dat ons zo'n warm welkom ten deel viel. Deze mensen weten waarmee je een wandelaar na zo'n dag een plezier kunt doen. We hadden een mooie kamer met antieke bedden en badkamer. In de badkamer een mooie wastafel van marmer en op smeedijzeren poten. Al was alles antiek, het was goed onderhouden en schoon. Die avond in het restaurant gegeten waar Giuseppe bediende met een hulp en Anna in de keuken kookte. Het eten was super lekker en ik als vegetariër blij dat we weer eens veel groenten op ons bord kregen.