25/9 Poggio Bustone - Rieti 18 km ↑ 419 ↓ 721 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu 25/9 Poggio Bustone - Rieti 18 km ↑ 419 ↓ 721 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu

25/9 Poggio Bustone - Rieti 18 km ↑ 419 ↓ 721

Door: J. Dominicus

Blijf op de hoogte en volg Ans

23 November 2017 | Nederland, Doetinchem

Toen we deze ochtend de luiken van ons slaapkamerraam openden keken we over een dikke mistlaag die over het dorp hing. Daarboven uit zagen we in de verte de bergen. Voordat we op pad konden liepen we eerst weer naar het restaurant voor het ontbijt. Zoals ook gisteren het avondeten was ook het ontbijt erg karig. We namen nog wat droog brood mee en kochten bij Locanda nog kaas voor onderweg en gingen. Het was deze dag een 'trappendag' die begon al meteen toen we het dorp uitliepen. Trappen steil naar beneden, daarna een stukje verharde weg en toen het bos weer in. Op open stukken zagen we nog steeds de mist hangen die nu iets doorzichtiger werd en daarmee mooie doorkijkjes liet zien. In het eerste dorpje waar we aankwamen gingen we op zoek naar een bar voor een bakje koffie. Hier konden we meteen fruit meenemen voor onderweg. Gesterkt door een lekker bakkie koffie begonnen we aan de klim die via trappen omhoog leidde. Op een plein bij de kerk hadden we een mooi uitzicht over de daken van het dorpje en in de omgeving. We kwamen vroeg in Rieti aan, een grote stad met het oude gedeelte ommuurd. De B&B bezat een wasmachine die we dankbaar gebruikte. Weer eens alles lekker fris met op het balkon de zon en een sterk waaiende wind, waarbij je moest oppassen dat de was niet uit je vingers vloog tijdens het ophangen. Door onze kleding te wassen in deze oude roestige wasmachine was het jammer genoeg niet minder schoon geworden, het tegendeel was het geval. Er waren na het wassen vlekken verschenen die we eerder nog niet in onze was hadden. Het leek alsof er vanuit de machine olie in gelekt was. Ook na schrobben en boenen ging het er niet uit. Maar....het wasgoed rook wel fris in ieder geval. Nadat we een rondje oude stad hadden gelopen en ons zelf hadden getrakteerd op het dagelijkse potje bier met hapjes op een terras liepen we terug naar ons adres. Er tegenover was een soort patattent maar dan van pizza's. Op zoek naar een ander restaurant hadden we niets in de buurt gevonden dus die avond hier maar gegeten. Ron had thuis voor het laats kip gegeten en hier hadden ze kip, dus hij hoefde niet na te denken wat hij wilde eten. Ik genoot die avond van een grote bak spinazie