9/9 La Verna- Pievo S.Stevano 18.6 km 494 ↑ 1142 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu 9/9 La Verna- Pievo S.Stevano 18.6 km 494 ↑ 1142 - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Ans Dominicus - WaarBenJij.nu

9/9 La Verna- Pievo S.Stevano 18.6 km 494 ↑ 1142

Door: J. Dominicus

Blijf op de hoogte en volg Ans

17 Oktober 2017 | Nederland, Doetinchem

Gisteravond was het beginnen te miezeren en vanochtend keek ik een dikke mist in. En het was koud, zo koud dat we het eerste stuk van de ochtend onze fleecejas konden aanhouden. Beneden in het dorpje aangekomen was het eerst nog verwarrend waar de juiste route liep. Een oude dame liep al roepende en zwaaiend achter ons aan. Ons Italiaans was nog niet optimaal maar naar enkele keren begrepen we dat ze alsmaar 'Via San Francesco' riep. Ze had ons zoekende gezien en wees ons de goede richting aan. Onderweg werden we begeleid door donkere wolken met af en toe een spatje regen, maar niet zoveel dat we daarvoor onze poncho's uit de rugzak moesten halen. Onderweg een grote kudde mooie witte koeien tegengekomen. Om 16.00 uur kwamen we aan bij B&B Il Casseleare waar de eigenaresse aanbood om voor ons de wasmachine te laten draaien. De paden waren vanaf Badia Prataglia behoorlijk modderig geweest en dat was goed aan ons te zien. We liepen al 2 dagen met dezelfde modderkleren aan. Dus maakten we dankbaar gebruik van dit aanbod.